PIĄTEK 04.02.2022
Zajęcia zdalne dla dzieci objętych kwarantanną
Dzień dobry!!!
TEMAT: W świecie krasnoludków.
- I. Podczas czynności higienicznych – Kochane dzieci przypominamy o dokładnym myciu rąk.
- II. Ćwiczenia gimnastyczne: Dzisiaj w ramach zajęć gimnastycznych przygotowaliśmy następujące zabawy do których was zapraszamy:
Jaś i Małgosia – naśladowanie dzieci, które szukają na ścieżce kamyczków wyrzuconych przez Jasia z kieszeni.
Kot w butach – wykonanie kociego grzbietu (naprzemienne zaokrąglanie i prostowanie pleców w pozycji podpartej w klęku).
Królowa Śniegu – powolny spacer po obwodzie koła, nabieranie powietrza nosem, wypuszczanie ustami, naśladowanie Królowej Śniegu, która mrozi świat swoim oddechem.
Zabawa muzyczno – ruchowa – „Krasnoludek” https://www.youtube.com/watch?v=TFh2hW0KEmc
III. Pomagam innym – zabawy dramowe na podstawie baśni „Mali czarodzieje”.
Prosimy rodziców o przeczytanie baśni lub odsłuchanie jej:
Pewien szewc nie z własnej winy tak zubożał, że nic mu już nie zostało, jak tylko trochę skóry na jedną parę trzewików. Razu pewnego, wieczorem, przykrajał skórę i chciał nazajutrz z rana wziąć się do roboty, a że miał czyste sumienie, położył się przeto spokojnie do łóżka, Bogu się polecił i zasnął.
Z rana, zmówiwszy pacierz, chciał zacząć robotę, patrzy, a tu na stole oba trzewiki stoją zupełnie wykończone. Zdziwił się i nie wiedział, co ma o tym sądzić. Wziął trzewiki do rąk, ażeby je z bliska obejrzeć; były wykonane tak porządnie, iż żaden ścieg nie był błędny; było to po prostu arcydzieło kunsztu szewskiego. Wkrótce potem znalazł się amator, a ponieważ trzewiki bardzo mu się spodobały, zapłacił przeto więcej niż zwykle, a szewc mógł za te pieniądze kupić skóry na dwie pary trzewików.
Przykrajał je wieczorem i chciał nazajutrz wziąć się z zapałem do roboty, ale było to zbyteczne, gdyż wstawszy z łóżka, znalazł trzewiki gotowe, a i kupcy zjawili się też niebawem i dostał tyle pieniędzy, że mógł nabyć skóry na cztery pary trzewików. Te cztery pary nazajutrz z rana były także wykonane wzorowo i tak działo się ciągle. Cokolwiek przykrajał z wieczora, to było wykończone z rana, tak że znowu przybrał wygląd stateczny i wyszedł na porządnego człowieka.
Pewnego wieczora przed samem Bożym Narodzeniem, przykrajawszy skórę, szewc rzekł do żony:
— Jak myślisz? A może byśmy tej nocy nie spali, ażeby się przekonać, kto też przychodzi nam z taką pomocą?
Żona przystała na ten projekt i obsadziła świecę; potem oboje schowali się w jednym z kątów pokoju za ubraniem, które tam wisiało.
O samej północy przyszło czterech maluteńkich, ładniutkich, nagich mężczyzn, zasiadło do warsztatu szewca, wzięło w ręce przykrajaną skórę i jęło swymi paluszkami tak zręcznie i prędko kleić, zeszywać, przybijać i przyklepywać, iż szewc nie mógł oczu oderwać z podziwu. Nie przestali dopóty, dopóki wszystko nie było gotowe; po czym trzewiki zrobione postawili na stole i uciekli.
Nazajutrz z rana rzecze majstrowa:
— Ci mali ludzie wzbogacili nas, trzeba im za to wdzięczność okazać. Biegają nadzy, nie okryci, więc musi im być zimno. Wiesz co? Ja uszyję dla nich koszulki, kurtki i spodeńki, a także zrobię dla każdego po parze pończoszek; zróbże ty dla każdego po parze trzewików.
Szewc odparł:
— Chętnie zgadzam się na to.
I wieczorem, gdy skończyli wszystko, ułożyli prezenty na stole zamiast przykrajanej skóry i schowali się znowu, ażeby zobaczyć, jak się też mali ludzie zachowają.
O północy zjawili się malcy i chcieli niezwłocznie przystąpić do pracy, gdy jednak zamiast skóry znaleźli piękne ubranka, zdziwili się zrazu, po czym jednak okazali nadzwyczajną radość.
Ubrali się jak najpiękniej, śpiewając:
„Może nie ładni chłopcy z nas?
Więc szewstwo już porzucić czas!
Z tymi słowy jęli klaskać w ręce, tańczyć, skakać po stołkach i ławkach. W końcu doskakali do drzwi.
Od tego czasu już się nie pokazywali, ale szewcowi szło dobrze aż do końca życia i we wszystkim mu się powiodło, cokolwiek przedsięwziął.
Następnie mama zadaje dziecku pytania:
-Dlaczego małe ludziki postanowiły pomóc szewcowi?
– W jaki sposób małe ludziki pomagały szewcowi?
– W jaki sposób szewc i jego żona dowiedzieli się, kto im pomaga?
– Jak szewc i jego żona odwdzięczyli się małym czarodziejom?
– Jak nazywamy małe istoty, które często pomagają ludziom w baśniach?
Odgrywanie scenek dramowych – Dziecko z rodzicem grają rolę butów: pantofla i kozaka, które spotykają się przypadkowo u szewca i obmyślają plan, jak uwolnić się z miejsca pełnego gwoździ, młotków, blaszek itp. Próbujcie wczuwać się w rolę rozmawiając wyobrażonym głosem butów.
- Praca plastyczna – Czapeczka krasnala – malowanie palcami, projektowanie wzorów na czapce krasnala. Dzieci odrysowują na kartkach czapkę krasnoludka, następnie malują ją palcami na czerwono. Kiedy farba wyschnie ozdabiają czapkę wzorami według własnego pomysłu. W przypadku braku farb stosujemy technikę dowolną.
Dziękujemy za zaangażowanie i wspólną zabawę!