Zajęcia zdalne

CZWARTEK     03.02.2022

Zajęcia zdalne dla dzieci objętych kwarantanną

Dzień dobry!

TEMAT: W krainie smoków.

  1. I. Podczas czynności higienicznych – Kochane dzieci przypominamy o dokładnym myciu rąk.
  2. II. Ćwiczenia gimnastyczne: Dzisiaj w ramach zajęć gimnastycznych przygotowaliśmy następujące zabawy do których was zapraszamy:

Czerwony Kapturek – bieg po obwodzie koła, na umówiony sygnał wykonanie skłonu raz do prawej nogi, raz do środka i raz do lewej nogi, naśladowanie Czerwonego Kapturka, który zbiera kwiaty. Pinokio – wykonanie pajacyków, naśladowanie skaczącego Pinokia.

Siedmiu krasnoludków – spacer po obwodzie koła w pozycji kucznej, z trzymaniem dłońmi za kostki, naśladowanie krasnoludków maszerujących do pracy.

Mała Syrenka – leżenie na plecach, równoczesne unoszenie do pionu i opuszczanie złączonych oraz wyprostowanych w kolanach nóg, naśladowanie syrenki, która pluska ogonem.

Kubuś Puchatek – napinanie i rozluźnianie mięśni brzucha – jak Kubuś, który jest raz głodny, a innym razem najedzony.

III.   Prosimy rodziców o pokazanie dzieciom w internecie bajkowych smoków.  Smok w baśniach i legendach najczęściej symbolizuje zło. Przedstawiany jest jako duży, latający gad z jedną głową lub z kilkoma głowami. Potrafi ziać ogniem. Najbardziej znanymi smokami z polskiej literatury są Bazyliszek, który zabijał wzrokiem i Smok Wawelski, który mieszkał w Smoczej Jamie w Krakowie. O dobrych smokach mówiono w Chinach – sprzyjały ludziom i przynosiły im szczęście.

          Poznajemy Smoka Wawelskiego – słuchanie wiersza Artura Oppmana „Krakowiaczek Skuba”.

Pod wawelską skałą
Mieszkał smok-potwora,
Czatował na ludzi
Z rana do wieczora.
Czatował i ludzi
Zjadał tuzinami,
Aż kraj płakał cały
Gorącemi łzami.
Tedym se pomyślał,
Że to sprawa kusa,
I poszedłem prosto
Do króla Krakusa.
— Daj, królu, barana,
Daj mi worek siarki,
A ja Kraków zwolnię
Od tej gospodarki. —
Do baraniej skóry
Siarki nałożyłem,
Potem mocną dratwą
Po szewcku zaszyłem.
Buch! pod smoczą jamę
Kąsek smakowity —
I wyłazi potwór,
Jak zawdy, niesyty.
Już skórę ze siarką
Połknął smok przeklęty,
Już go srodze piecze
Ogień zażegnięty.
Poleciał do Wisły,
Wodą się zapija
I żłopie, i żłopie,
Aż pękła bestyja!
Gdy się król dowiedział
O zgonie szkodnika,
Dał mi złotą zbroję,
Dzielnego konika.
A lud, rad, że przyszła,
Na potwora zguba,
Wołał: — Niechaj żyje
Krakowiaczek Skuba!

Następnie mama zadaje dziecku pytania:

-Kto niepokoił mieszkańców Krakowa?
– Gdzie mieszkał smok?
– Co robił smok?
– Kto chciał pomóc ludziom?
– Jak udało się Skubie pokonać smoka?
– Jak wynagrodził król Skubę?

      1. Smok ziejący ogniem – praca plastyczna wykonana techniką dowolną, prosimy wykorzystać materiały dostępne w domu. Możemy użyć plasteliny, kulek z bibuły, wycinków z gazet, włóczki, farb, kredek – liczymy na kreatywność dzieci i dorosłych.

     

     

  1. Na dzisiaj to wszystko, proponuję aby dzieci wyobraziły sobie, że są postaciami  z wiersza o Smoku Wawelskim i się w nie wcieliły. (smok, król, szewc)

Ułatwienia Dostępności